نظر به آنکه سایر اشخاص حقوقی به جز اشخاص حقوقی موضوع ماده 16 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 1400 از تاریخ 1402/01/01 مکلف به رعایت مقررات قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و صدور صورتحساب الکترونیکی و ارسال آن به سامانه مودیان خواهند بود، به استحضار می رساند جهت صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان، ضروری است مراحل کلی ذیل توسط مودیان انجام پذیرد:

  1. ثبت نام در نظام مالیاتی از طریق ورود به نشانی my.tax.gov.ir
  2. تهیه پایانه فروشگاهی جهت صدور صورتحساب و در صورت وجود، انجام اصلاحات مورد نیاز حسب ضوابط اعلامی سازمان
  3. اخذ گواهی امضاء الکترونیکی از مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی فعال که فهرست و مشخصات آنها در نشانی rca.gov.ir موجود می باشد.
  4. ورود به کارپوشه و دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی از طریق ورود به نشانی tp.tax.gov.ir این مرحله شامل: ورود به کارپوشه، انتخاب پرونده، انتخاب بخش عضویت(حسب مفاد اطلاعیه شماره 1) و تکمیل اطلاعات، انتخاب روش ارسال اطلاعات، بارگذاری گواهی امضاء الکترونیک و دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی می باشد.
  5. پیکربندی و ثبت مشخصات در پایانه فروشگاهی مطابق استاندارهای اعلامی توسط سازمان امور مالیاتی کشور بارگذاری شده در درگاه سازمان به نشانی intamedia.ir
  6. اخذ شناسه کالا/خدمت جهت صدور صورتحساب الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت(راهنمای دریافت شناسه کالا و خدمت در درگاه سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی intamedia.ir قرار داده شده است.) (حسب مفاد اطلاعیه شماره 4)
  7. دریافت فهرست شناسه کالا/خدمت تخصیص داده شده به همراه نرخ/مشمولیت مالیات بر ارزش افزوده از سامانه دریافت شناسه کالا/خدمات به نشانی stuffid.tax.gov.ir در حال حاضر در سامانه مذکور فهرست شناسه کالا/خدمات عمومی موجود می باشد. مودیان می توانند تا زمان اخذ شناسه کالا/خدمات اختصاصی، از شناسه کالا/خدمات عمومی موجود در سامانه مذکور بهره برداری نمایند.
  8. صدور صورتحساب الکترونیکی از طریق پایانه فروشگاهی حسب ضوابط اعلامی سازمان امور مالیاتی کشور(اسناد مرتبط در درگاه سازمان به نشانی intamedia.ir بارگذاری گردیده است.)(حسب مفاد اطلاعیه های شماره 2،5،6 و 7)
  9. ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان

انجام  عملیات ارسال به روشهای متعدد، حسب انتخاب مودیان در زمان دریافت شناسه یکتای حافظه  مالیاتی قابل انجام می باشد.(موضوع اطلاعیه شماره3)

این مطالب را از دست ندهید
راه های ارتباطی

آدرس : شیراز، بلوار شهید بهشتی، بعد از چهار راه سیاحتگر، نبش کوچه 35، ساختمان پارس، طبقه 2، واحد 4

شماره تماس : 09195276634 - 07138381273

ایمیل : hesabgostaran.niknam@yahoo.com

خدمات مالی و حسابداری در شیراز
  • انجام کلیه امور حسابداری شرکت های بازرگانی، پیمانکاری، تولیدی و صنعتی
  • ثبت و اطلاح اسناد حسابداری
  • نظارت و کنترل حساب ها به صورت مدام
  • تهیه تراز های حسابداری و ارائه گزارش های مالی و محاسباتی
  • انجام محاسبات حقوق و دستمزد به صورت ماهانه
  • اجرای عملیات بستن حساب و ثبت اسناد افتتاحیه و اختتامیه