سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بیمهگر اجتماعی است که مأموریت اصلی آن پوشش کارگران مزد و حقوق بگیر (به صورت اجباری) و صاحبان حرف و مشاغل آزاد (به صورت اختیاری) است. تعهدات بیمه تامین اجتماعی برابر استانداردهای تعیین شده به وسیله سازمان بینالمللی کار و سازمان بینالمللی تأمین اجتماعی تنظیم شده و بالاترین حد این استانداردها را در بر میگیرد. چگونگی تحقق این تعهدات و ارایه خدمات به وسیله این سازمان را قانون معین کرده است. در ادامه نحوه ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد.
تعهدات و حمایتهای بیمه تامین اجتماعی
به طور کلی تعهدات بیمه تامین اجتماعی به بیمه شدگان به دو نوع مختلف تقسیم میشود :
تعهدات کوتاه مدت
تعهدات بلندمدت
تعهدات کوتاه مدت بیمه تامین اجتماعی شامل چه مواردی است؟
مجموعه حمایتهایی که از سوی بیمه تامین اجتماعی درخصوص بیمه شدگان در قالب تعهدات کوتاه مدت صورت میگیرد به شرح زیر است:
حمایتهای درمانی در موارد بیماری ، بارداری، حوادث و…،
غرامت دستمزد ایام بیماری
غرامت دستمزد ایام بارداری
هزینه سفر و اقامت بیمار و همراه
پروتز و اورتز (تأمین هزینه وسایل کمک پزشکی )
غرامت نقص عضو مقطوع
کمک هزینه ازدواج
هزینه کفن و دفن
مقرری بیمه بیکاری
تعهدات بلندمدت بیمه تامین اجتماعی شامل چه مواردی است؟
مجموعه حمایتهایی که از سوی بیمه تامین اجتماعی در خصوص بیمه شدگان در قالب تعهدات بلندمدت صورت میگیرد به شرح زیر است:
مستمری بازنشستگی
مستمری از کارافتادگی کلی
مستمری از کارافتادگی جزیی
مستمری بازماندگان
مزایای نقدی ، غیرنقدی و عیدی مستمری بگیران (کمک عائله مندی ، کمک هزینه اولاد ، عیدی)
ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی برای چه کسانی ضروری است؟
یکی از اقدامات قانونی پس از راه اندازی کسب و کار بیمه کردن کارکنان است. مطابق با قوانین تامین اجتماعی، تمامی کارفرماهای مشمول این قانون لازم است حداکثر ظرف 15 روز پس از شروع کسب و کار نسبت به انجام این کار اقدامات لازم را انجام دهند. آموزش حسابداری به مدیران واحد تجاری کمک میکند، بهتر و بیشتر با پروسههایی از این قبیل آشنا باشند. یکی از مهم ترین مزایای بیمه کردن کارکنان استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی در صورت بروز حوادث احتمالی ناشی از کار است.